tisdag 17 april 2012

Början på något nytt

För att på något sätt komma igång med den här sidan börjar jag med att visa lite bilder på påskpyntet innan det åker ner. Påsken känns för mig lite som ett avslut på vintern, något som känns väldigt avlägset idag när jag tittar ut genom fönstret och ser en till två decimeter nysnö. Jag vill inte ha mer vinter nu. I helgen som var krattade vi och jag såg fram emot att få se vad som växer i min trädgård. Jag har ju ingen aning om vilka buskar och blommor som finns. Just nu känns det som om det aldrig kommer att bli sommar även om jag vet att den ju kommer lika säkert som jag visste att denna snö skulle komma. För det gör den. Alltid. Men vem är jag att sitta här och vara bitter över aprilvädret? Jag har tusen saker här inne som måste göras också. Plugga till exempel. Och plocka bort påsken. Jag tror jag börjar med det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar