lördag 8 juni 2013

Angående sommarlovet.

Jag har ju lovat en förklaring för er som ej vet varför jag tar sommarlov hela sommaren istället för att jobba. Jag börjar med förutsättningarna för mig att arbeta:

  • Rickard jobbar i Norge och jag kan inte ta på mig kvällsjobb under de dagar han är borta.
  • Tyras dagis stänger fyra veckor och Rickard har inte haft klart med hur hans semester hamnar.
  • Jag har pluggat konstant sedan i höstas och känner att jag behöver vara ledig för att orka fortsätta plugga till hösten.
Med dessa förutsättningar har jag erbjudit mig att jobba under totalt sju veckor i sommar. Hela våren har jag hört ryktas att hemtjänsten är i ett enormt behov av undersköterskor. Vilken tur att jag är det då(!) tänkte jag och trodde såklart att jag skulle få sommarjobb på just hemtjänsten. Förra veckan ringde bemanningsenheten till mig och meddelade att jag utifrån mina "krav" på ledighet inte kunde få jobb på hemtjänsten utan istället fick jag ett fåtal veckor på ett ställe där jag spontant känner att jag inte vill vara. Jag frågade flera av mina vänner som jobbar på hemtjänsten om undersköterskebristen inför sommaren var löst, men så var tydligen inte fallet.

Jag vet inte orsaken till att jag blivit nekad jobb där, utan kan endast spekulera, men jag gissar att det är någon slags "hämnd" för att jag inte kan jobba hur som helst hela sommaren. Alternativt ovilja från bemanningen att sätta samman ett schema som passar mig. Oavsett vad det är får jag känslan av att "någon" vill sätta mig på plats för att jag är så krånglig, men sorry, jag har alldeles för många föräldradagar kvar för det! Så istället för att få "semester" fyra veckor när Tyras dagis stänger, så får jag elva veckor sommarlov! I love it. Hoppas på bättre tur med jobb nästa sommar dock, men annars finns det ju faktiskt fler föräldradagar kvar...

1 kommentar:

  1. Heja Hanna, strunta i dom, ta du din "semester" och dina dagar. Tids nog hinner du jobba. Tyra är ju inte liten för alltid :-) Kram Leena

    SvaraRadera