torsdag 14 juni 2012

Ska det vara så jävla svårt att få en bild..?

Jag jobbar ju på hemtjänsten i sommar och då blir det några mil efter vägarna. Då är det inte helt omöjligt att få se något djur då och då. (Även om en del aldrig har gjort det...) Iallafall så snurrade jag och en kollega runt i skogarna kring Älvros och fick, i förrgår, se inte mindre än tre små, små nallar. Tyvärr var de alldeles för snabba och alldeles för långt bort för att vi skulle hinna knäppa kort. Idag lade jag mobilen nära till hands när det återigen var dags för långkörning. Då får vi (jag och samma kollega) syn på en rätt så stor älg vid sidan av vägen. Jag slänger upp telefonen och skyndar mig att knäppa kort på älgen. Ser ni? den står där mitt i ringen! (Jag har ritat dit ringen och pilen i efterhand, den fanns inte där från början...)
Nej, såklart ser ni inte älgen eftersom den bestämde sig för att rusa in i skogen så fort den anade en kamera i närheten. Men den stod där, precis mitt i ringen. (Som jag ritat dit...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar